kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۵۲۵۸
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵

 گزارش یک نهاد امنیتی از همسویی 4 روزنامه زنجیره‌ای با دشمنان مردم و نظام

بر اساس برآوردهای یک نهاد امنیتی، 4 روزنامه زنجیره‌ای سازندگی، شرق، هم‌میهن و اعتماد در تابستان جاری بیشترین محتوای آسیب زننده به عناصر قدرت جمهوری اسلامی ایران را داشته‌اند و مشخص می‌شود که این رسانه‌های مدعی اصلاحات و دیگر افراطی‌های اصلاحات مسیر رسانه‌های معاند خارج از کشور را می‌روند.
 
 
سرویس سیاسی-
 
برآوردهای یک نهاد امنیتی نشان می‌دهد در تابستان جاری بیشترین محتوای آسیب زننده به عناصر قدرت جمهوری اسلامی را 4 روزنامه شرق، سازندگی، اعتماد و هم‌میهن منتشر کرده‌اند. بر اساس این گزارش سلب اعتماد و حمایت مردم از نظام و نهادهای حاکمیتی، هجمه به رویکرد وفاق ملی دولت و القا تحویل زمین سوخته به دولت چهاردهم از جمله خطوط رسانه‌ای آنان بوده است.
انتشار این گزارش مبنی بر انتشار محتوای ضربه زننده به کشور، مهر تاییدی بر اقدامات ناشایست و دور از حرفه مسئولان این چهار روزنامه بود. نکته حائز اهمیت دیگر این است که برخی از دیگر رسانه‌های مدعی اصلاحات و تندرو را نیز می‌توان در این دسته قرار داد. دسته‌ای که به وابستگان و سرمایه‌های غرب اختصاص یافته است.
در مقایسه‌ این چهار روزنامه و دیگر رسانه‌های افراطی اصلاحات با شبکه‌های پادو رژیم غاصب صهیونیستی متوجه عدم تفاوت در انتشار اخبار و شیوه ناامیدسازی مردم می‌شویم. از طرف دیگر تحریف و تقطیع اخبار و شیوه تیتر زدن این رسانه‌ها نیز با رسانه‌های معاند تفاوتی ندارد.
رهبر معظم انقلاب:
  در زمان حیات او(شهید رئیسی)  حتی حاضر نبودند 
یک کلمه از این حرف‌ها(اقدامات مثبت)را بگویند 
به طور مثال رهبر معظم انقلاب بعد از شهادت شهیدان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر اعضای همراهشان در سخنانی فرمودند: «من دلم برای رئیسی سوخت که برخی در زمان حیات او حتی حاضر نبودند یک کلمه از این حرف‌ها بگویند و با وجود مشاهده این برجستگی‌ها، آنها را کتمان و یا حتی وارونه منعکس می‌کردند و او را می‌آزردند که البته او غالباً جوابی به آنها نمی‌داد اما گاهی هم نزد من می‌آمد و مقداری شکایت می‌کرد.»
در زمان شهید رئیسی بود که اگر ایشان به سفر استانی می‌رفتند و یا از طرح جدیدی بهره‌برداری می‌کردند، این خبر را باید در صفحات پایانی و یا گوشه کنارها جست‌وجو می‌کردید و اگر مشکلی کوچک و قابل حل به وجود می‌آمد سریعا به سرخط خبرها و گزارش‌های این رسانه‌ها تبدیل می‌شد.  گویا وفاق ملی پیش از اینها نبوده است و در زمان دولت چهاردهم به یکباره به وجود آمده است. البته که وفاق ملی را نه به معنای خودش بلکه به طبع خودشان تفسیر می‌کنند. اگر انتقاد سازنده و مخالفتی علیه‌شان شکل بگیرد به تندرو و سهم‌خواه برایشان بدل می‌شود. 
پر واضح است که برخی از افرادی که صحبت از دو قطبی سازی و دوری از وفاق ملی را به میان می‌آورند، باید به این نکته توجه کنند که انتقاد و نقد سازنده نه تنها منجر به دو قطبی‌سازی و دوری از وفاق ملی نمی‌شود، بلکه منجر به پیشرفت و ارتقا نیز می‌شود. باید توجه کرد که چه کسانی با تغییر دولت دیدگاهشان عوض می‌شود. چه کسانی انعکاس اخبارشان وابسته به دیدگاه دولت مستقر و نه انتشار واقعیت و حفظ وفاق ملی است.
هم‌صدا با رسانه‌های معاند 
در نمونه‌ای کوچک می‌توان از مسئله کنکوری‌های نوبت اول سال گذشته در مقطع کارشناسی نام برد. پس از وقوع سیل در برخی از شهرستان‌های شرقی کشور و عدم امکان رسیدن دانش‌آموزان به محل آزمون، هجمه‌ها شروع شد. در ابتدا رسانه‌های خارجی معاند شروع به پمپاژ یأس و ناامیدی در بین خانواده‌های این دانش‌آموزان کرد. طولی نکشید که رسانه‌های مدعی اصلاحات داخلی نیز کارشناس‌هایشان را برای از بین بردن امید در دل مردم به صف کردند. اما پس از آنکه نظام آموزشی برای این دانش‌ آموزان تدبیری اندیشید تا عدالت برقرار شود و از آزمون خود جا نمانند، دیگر خبر و صدایی از این رسانه‌ها در نیامد. یا در موضوع دریاچه ارومیه؛ این دریاچه که به دلیل کاهش بارندگی و همچنین بهره‌برداری بیش از حد از چاه‌های اطراف رودخانه‌ها رو به خشکی رفته بود، تیتر این رسانه‌های مدعی اصلاحات به بی‌تدبیری دولت در حل این مشکل بدل شده بود و انتشار عکس خشک شدن این دریاچه. اما با اقدامات مثبت و سازنده شهید رئیسی و دولت ایشان، این دریاچه مجددا احیا شد و جانی دوباره گرفت. عید امسال بود که مجددا قایق‌های گردشگری این دریاچه کار خود را آغاز کردند. مجددا این خبر در این رسانه‌های سرمایه غرب و مدعی اصلاحات منتشر نشد و کارشناسانی که تا قبل از آن از آسیب‌های خشکی این دریاچه صحبت می‌کردند هیچ تقدیر و تشکری از این اقدام بسیار مثبت دولت نداشتند.
تنها در همین دو نمونه می‌توان این نکته را دریافت که رسانه‌های زنجیره‌ای مدعی وفاق ملی‌، با رسانه‌های معاند خارجی هیچ تفاوتی نداشته و گویا مسیر همان‌ها را در پیش گرفته‌اند. حتی این طیف سرسپرده به غرب در اثنای این که مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در یادداشت خود در تهران تایمز صراحتا از تداوم روابط راهبردی ایران با چین، روسیه و دیگر کشورهای غیر غربی سخن به میان آورد و در شرایطی که در روزهای آینده شاهد سفر رئیس‌جمهور به روسیه برای شرکت در اجلاس سران بریکس هستیم، با خط رسانه‌ای تخریب روابط ایران و روسیه با تمرکز بر مسئله نه چندان مهم موضع غیرسازنده روسیه در قبال مسئله راه ارتباطی سیونیک(زنگزور)،سعی بر خوش خدمتی به غرب را دارند. 
در پایان باید به این سخن رهبر معظم انقلاب گوش سپرد که اظهار کردند: «دشمن روی امید ملّت ایران متمرکز است. این امکانات گسترده‌ای که ‌دشمن به کار گرفته، این رسانه‌ها، این ماهواره‌ها، این فضای مجازیِ عجیب و غریب، این تلویزیون‌های مزدورِ مأجور، همه‌ اینها ‌برای این است که این امید را در مردم بکُشند.»